עסק מקוון אוטומציה בשרשרת אספקה ואינטגרציה למערכות שילוח

בשנים האחרונות, בדומה למגמות שונות בעולם, גם בארץ ישנה עלייה עקבית בביקוש בקרב צרכנים לביצוע קנייה באופן מקוון. חנויות אונליין מספקות לצרכנים לרכוש מגוון מוצרים בנוחות ובזמנם הפנוי וקבלת המשלוח עד לכתובת מגוריהם או עבודתם. ההעדפה לקנייה מקוונת נובעת מהקצב המהיר של החיים המודרניים לצד היכולת להשוות בין מותגים ומחירים, ובהתאם לכך לבחור את המוצר המבוקש מהספק המועדף.

המגמה הזו פורצת לכל קטגוריות המוצרים, החל מקניית מצרכי מזון בסיסיים, מזון ומוצרים לבעלי חיים, ביגוד והנעלה, קוסמטיקה וטיפוח וכלה במוצרי חשמל ואלקטרוניקה.

המגמה הזו מניעה עסקים רבים לעשות את המעבר לאסטרטגיה עסקית המבוססת על מכירה מקוונת. בשונה ממכירה המתנהלת מחנות או נקודות מכירה פיזיות, במכירה מקוונת ישנה חשיבות רבה לתפקוד השרשרת הלוגיסטית. השרשרת הלוגיסטית או שרשרת האספקה, ראשיתה בקבלת ההזמנה מהחנות המקוונת והזנתה במערכת ה CRM, בצוע הסליקה, ליקוט המוצרים, הכנת ההזמנה למשלוח, העברתה לחברת השילוח וסופה בהגעת המשלוח לבית הלקוח. 

כל שלב כזה הוא חיוני ודורש מבעל העסק או העובדים בו התנהלות מול מגוון ממשקים וגורמים שונים. כל תקלה או עיכוב בתהליך הלוגיסטי עלול להשליך על היכולת של העסק למלא אחר הזמנות ולגרוע מחוויית הלקוח בתהליך הקנייה. 

באמצעות הטמעה של תהליכי אוטומציה ניתן לוודא כי כל שלב בשרשרת האספקה מתבצע באופן אוטומטי מרגע קבלת ההזמנה ועד הגעת החבילה לבית הלקוח. התהליך מתבצע באמצעות אינטגרציה בין המערכות השונות, ביניהם מערכות העסק ומערכות חיצוניות כגון סליקה ומערכות דיוור ושילוח.  המידע מועבר בין כל שלב ושלב ממערכת אחת לשנייה ומספקת התראות למילוי, ללא מגע אדם. עם קבלת הזמנה חדשה מהלקוח המידע מוזן למערכות ניהול הלקוחות (CRM) של בית העסק, חיוב הלקוח על ההזמנה מתבצע באופן אוטומטי באמצעות אינטגרציה למערכות סליקה של חברות האשראי. לאחר ליקוט הפריטים שהוזמנו על ידי הלקוח מועברת החבילה אל חברת השילוח כאשר מועד האיסוף מהמחסן או בית העסק מתבצע אף הוא באופן אוטומטי. עם איסוף החבילה נשלחת הודעה אוטומטית אל מייל הלקוח ובו פרטי מעקב אחר החבילה. בעל העסק ומנהליו יכולים לעקוב בפשטות אחר כל שלב בתהליך ולקבל תמונת מצב בכל רגע נתון לגבי סטטוס ההזמנה. בכך יוכלו לאתר תקלות ולטפל בהם בזמן.

כלי האוטומציה והאינטגרציה מותאמים על ידי Nobel לכל בית עסק על פי אופי השירות הניתן וצרכיו. אפיון מדוקדק נעשה בתחילת כל פרויקט על מנת להבין את אופי העסק, המוצרים המוצעים ושאר הממשקים המעורבים בתהליך האספקה. תוך זמן קצר ניתן להפוך כל עסק לאוטומטי לחלוטין ולהוביל לכדאיות עסקית וכלכלית. היתרונות הרבים מאפשרים לעסק לגדול ולהרחיב את מאגר הלקוחות כמו גם ליישם באופן פשוט ונוח את האסטרטגיה העסקית מעסק פיזי לעסק מקוון. כל זאת לצד חיסכון אדיר בכח אדם ושעות העבודה הנדרשים על מנת ליישם ולעקוב אחר השרשרת הלוגיסטית והשילוח. 

לפרטים נוספים כיצד תוכל גם אתה לעשות את המעבר לעסק מקוון, צור קשר ונשמח לסייע! 

small_c_popup.png

שדרג את העסק שלך כבר עכשיו

אנו מאמינים בהצלחה של הלקוחות שלנו